asiakaslehtipaiva

200 asiakaslehtien asiantuntijaa kokoontui Marina Congress Centeriin.

Päivän ohjelmassa mielenkiintoista:

  1. Joe Pulizzi
  2. Itellan asiakaslehtitutkimus
  3. Itellan rekisterikatsaus

Yritän blogata Joe Pulizzin puheeen livenä. Katsotaan miten käy.

Joe Pulizzi olikin vaihtanut aihettaan.

10 asiakaslehtialan kymmenen mogaa:

Joe:

”Jenkeissä ”custom publishing”, eli asiakaslehtiala kasvaa edelleen kovaa vauhtia. Tarinankerronnan merkitys kasvaa. Se on merkittävä menestystekijä busineksessä. Raha siirtyy kohdennettuun ja sosiaaliseen mediaan. Tarinat ovat tärkeitä, sillä ne vaikuttavat voimakkaasti ihmisten käytökseen.

Mogat:

#1: Ajattele kuin markkinoija.
Älä yritä olla vain markkinoija, vaan kustantaja ja markkinoija.
Kaikki netti on kustantamista. Kaikki sosiaalinen media on kustantamista.
Custom publishing is 30% of marketing budgets.

#2 Myy, myy, myy!
”Kehu itseäsi! Myy itseäsi.”
Esimerkkinä Fordin vuoden vanha MyFord -lehti, joka oli vain myyntiä. Kuka lukee?
Anna asiakkaalle ratkaisuja. Älä höpise itsestäsi.

#3 Keep doing the same thing.
”Luo lehti, jakele se, tee verkkoon näköislehti, toista prosessi uudestaan ja uudestaan.”
Delivermagazine.com on esimerkki siitä, miten laajentaa lehdestä verkkoon.
Videoita, keskusteluita, kyselyitä kiinnostavista aiheista. Muista RSS-fiidit. Bloggaa! Luo tarinoihin lisätietoa. Luo puheenaiheita.
Mutta älä yritä tehdä kaikkea kerralla. Aloita jostain.

#4 Wait for better timing to expand.
Yritykset etsivät nyt uusia tapoja kertoa tarinoita ja luoda sisältöä. Nyt kannattaa olla aktiivinen!
Perinteinen media on pulassa ja vähentää lahjakasta väkeä. Heidät voi nyt palkata tekemään yritysten tarinaa. Tekniikka on olemassa. Ja se on halpaa.

#5 Älä kuuntele verkkoa.
Esimerkiksi Google Alerts on hyvä väline oman alan seurantaan. Twitter (Suomessa yleisempi on Jaiku) on hyvä väline oman busineksen aiheiden seurantaan. Tweetdeck on hyvä seulontaväline. Twitterillä on myös hyvä etsiä asiantuntijoita.

6″ Create multiple marketing objectives.
”Aseta tavoitteiksi kaikki mahdollinen.”
Ei! Valitse lehdelle yksi asia, jota pusketaan. Hajauttaminen ei tavoita.

#7 Jätä perinteinen media rauhaan.
Tavallinen julkaisutoiminta on ongelmissa. Voiko jonkin olemassaolevan lehden totille ängetä? Voiko jonkin alan lehden ostaa?

#8 You don’t need a content audit.
Missä yrityksesi tieto asuu? Tiedon etsiminen omassa organisaatiossa vie aikaa. Järjestä, organisoi ja mieti tiedolle jakelukanavat ulospäin.

#9Let the customer figure out the action steps.
Tee selväksi, kuinka lukija voi jatkaa eteenpäin, joko uuden tiedon, tai ostotapahtuman äärelle. Legon lehti on hyvä esimerkki.

#10 Unohda edellinen ohje.
Legon hajautettu paletti tavoittaa kaikki halukkaat joka paikassa. Ja lehti ohjaa kaikkiin kanaviin. www.lego.com

Kaikki tapahtuman esitykset löytyvät Itellan saitilta viikolla 13.

Mainokset