Neste Oil ei halua tehdä kanssamme asiakas- ja henkilöstölehtiään.
Olen siitä hyvin surullinen.

Kilpailuja on hävittyjä ennenkin. Nyt kyse ei ole siitä.

Olen pohtinut tulevaisuuden yritysten kilpailuetutekijöitä tulevaa kirjaani varten ja tullut siihen johtopäätökseen, että oman henkilökunnan, asiakkaiden ja kumppaneiden motivoinnissa yksi tekijä on ylitse muiden. Hyvyys.

Yritys, joka pyrkii aidosti kohti parempaa maaailmaa ja tekemään elämän paremmaksi, voittaa sydämet ja saa ihmiset ylittämään omat rajansa.

Neste Oil on likaisessa ja saastuttavassa öljybisneksessä. Mutta se haluaa aidosti muuttua – ja muuttaa koko toimialan. Toimialan muuttaminen sisältäpäin ei onnistu revoluutiolla. Mutta evoluution nopeus voi joskus muistuttaa vallankumousta. Neste Oil on siirtymyssä tuotannossaan voimakkaasti biopolttoainemarkkinoille. Valittu tie ei ole päällystetty kullalla. Monet raaka-aineet ovat hyvin kiisteltyjä ja Neste Oilillakin ymmärretään, ettei esimerkiksi palmuöljy ole pyhimysten nektaria. Mutta muutos on pakko aloittaa jostain.

Me olisimme halunneet olla mukana Neste Oilin muutoksessa. Me uskomme kantavamme itse samanlaista hyvyyden tulta. Uskomme, että juuri siksi me olisimme ymmärtäneet Neste Oilia parhaiten.

Huokaus.

Fanitamme Neste Oilia silti.

Mainokset