Minna WaltariEnsimmäinen vieraileva bloggaajamme on rohkeasti yrittäjäksi ryhtynyt, sosiaalista mediaa monipuolisesti hyödyntävä turkulainen freelancer-toimittaja Minna Valtari:

Sosiaalisen median työkalut ovat loistavia välineitä brändäämiseen – brändäsit sitten itseäsi tai tuotettasi. Sopivilla keskustelunavauksilla ja kommenteilla voi kerätä itselleen kontaktiverkoston, jollaisen kerääminen oli ennen lähes mahdotonta.

Yrittäjälle internet ja sosiaalinen media ovat kullanarvoisia. Olen työskennellyt toiminimelläni hieman yli vuoden ja huomannut, että hyvä nettinäkyvyys kannattaa. Siten voi tarjota oikeanlaisen kuvan yritystoiminnasta, kunhan jaksaa olla aktiivinen. Jo omaa lähipiiriä informoimalla voi työtään tuoda konkreettisesti esille ja levittää sanaa omasta tuotteesta tai palvelusta.

Internet on kirjoittajalle tärkeä työväline. Ideoita uusiin juttuihin, omaan kehittymiseen ja oppimiseen löytyy niin Twitteristä, Youtubesta kuin Ted-puheista. Twitterissä samanhenkisiä ihmisiä seuraamalla saa linkkivinkkejä ja inspiraation kohteita, joita voi hyödyntää työssä tai vapaa-ajalla. Itse seuraan sekä tunnettuja viestintäalan ammattilaisia että Jamie Oliveria.

Tiedonhaku on nykyisin niin helppoa, että sitä pitää itsestäänselvyytenä. Parhaat ideani ja tärkeät päätökseni syntyvät googlatessa – siten taisin aikoinaan päättää opintojeni suunnasta, opiskelijavaihtoon lähdöstä, muista reissuista ja yrittäjäksi ryhtymisestäkin.

Ohjeeni kaikille yrittäjille: Surffatkaahan aktiivisesti ja antakaa oman äänen kuulua somessa, koska meillä siihen on mahdollisuus.

Seuraa Minnaa Twitterissä.

Mainokset