Maallinen majamme sijaitsee Töölönkatu 3 A:ssa. Siis Bottan talossa. Tutut ja muut innokkaat ovat tervetulleita kahville tai skumpalle koska tahansa.

Töölönkatu 3 A
00100 Helsinki
Finland

Tämä video kertoo sijaintimme.

Muutama sana meistä:

Sirpa Alhava:
Aloitin taipaleeni asiakaslehtien parissa Kynämiehessä vuonna 1996 toimituspäällikkönä. Ensimmäinen oma lehti oli Piltti-piiri. Konkreettisesta lehdenteosta etenin ensin tiiminvetäjäksi, sitten jopa varatoimitusjohtajaksi ja myöhemmin vastaamaan Kynämiehen koko asiakaslehtiliiketoiminnasta. Vahvuuksiani on kyky hahmottaa syy-seuraussuhteita ja kokonaisuuksia. Prosessien ja työkalujen kehittäminen on minusta kivaa. Eniten tässä työssä nautin kuitenkin asiakkaista: asiakaslehden myötä pääsee ”väkisinkin” katsomaan asiakkaiden liiketoimintaa ja markkinointiviestintää aitiopaikalta. Ja siinä, jos missä oppii.

sirpa.alhava(ättä)maggie.fi
puh: +358 40 587 2446

Miikka Leinonen:
Olen innokas yritysten markkinointifilosofioiden pohtija ja sinnikäs prosessien virittäjä. Sosiaalisen median luennoitsija ja kokeilija. Taustani graafikkona auttaa monesti kiteyttämään hankaliakin asioita yksinkertaisiksi kuviksi.

Miikka: LinkedIn, Facebook, Twitter

Kirjoittamani opukset:
– Pieni asiakaslehtiopas
– Strategy of Giving

miikka.leinonen(ättä)maggie.fi
puh: +358 40 762 3705

Terhi Paavola:
Olen tehnyt töitä erilaisissa toimituksissa yli 20 vuotta. Aloitin alan hommat Haminassa vuonna 1988. Ensimmäiset kymmenen vuotta tein töitä paikallislehdissä ja -radioissa eri puolella Suomea. Sitten löysin asiakaslehdet ja tästä hommasta pidän. Edelliset 10 vuotta työnantajani oli Kynämies. Siellä touhusin toimitussihteerinä. Innostun helposti ja haluan oppia ne toimialat, joista lehteni kertovat. Vuosien varrella olen tehnyt niin suuria kuluttajalehtiä kuin pienille erikoisryhmille suunnattuja asiantuntijalehtiä.

terhi.paavola(ättä)maggie.fi
puh. +358 40 765 7923

Lotta Vaija
Oma asiakaslehtiurani alkoi Kynämiehessä kymmenisen vuotta sitten. Sieltä jatkoin Hill & Knowltonin ja Viherjuuren kautta takaisin vanhojen tuttujen luo Maggieen. Matkan varrella olen löytänyt ainakin rakkauteni projekteihin ja järjestelmällisyyteen, hienoja asiakkaita sekä omaa näkemystäni asiakaslehtialaan. Nautin ideoinnista, hyvistä teksteistä, komeista visuista ja sujuvista systeemeistä. Parasta on kuitenkin ymmärtää asiakkaan (liike)toimintaa niin hyvin, että osaa vaikka vähän ajatella heidän puolestaan.

lotta.vaija(ättä)maggie.fi
puh. +358 50 359 9777

Hieman Taustaa:

Keväällä 2008 halusimme rakentaa Zeeland-ryhmään asiakaslehtibyroon, joka tuottaa lehtiä markkinoinnin näkökulmasta ja selkeällä prosessilla. Aluksi keskityimme lehtiprosessin yksinkertaistamiseen, sekä tavoitteiden kirkastamiseen ja kuljettamiseen koko prosessin läpi aina mittaamiseen asti.

Viime aikoina olemme suunnanneet huomiomme asiakaslehteä laajempaan kokonaisuuteen. Sisältömarkkinointi on sopivan palvelu- ja kanavalikoiman räätälöimistä asiakkaan tarpeisiin. Tämä tarkoittaa esimerkiksi oppaita, videoita, artikkeleita, kuvia, powerpoint-esityksiä, painettuja lehtiä, tapahtumia, sähköisiä työkaluja, kyselyitä ja sosiaalisen median foorumeita.

Meitä on Maggiessä vain neljä. Sirpa, Miikka, Terhi ja Lotta. Haluammekin pitää Maggien mahdollisimman pienenä. Näin pystymme keskittymään asiakkaiden tavoitteiden kirkkaaseen ymmärtämiseen ja erilaisten välineiden ja kanavien löytämiseen. Olemme onnistuneet löytämään kumppaneiksemme lahjakkaiden graafikoiden, toimittajien, kuvaajien ja editoreiden kasvavan joukon.

Tässä periaatteemme:

1. Lentävän maton etureunasta saa parhaan otteen.
Maailman muutosta tulee ymmärtää ja tukea, ei vastustaa. Uusia asioita pitää kokeilla. Välillä vaikka väkisin. Jotta voimme suositella asiakkaillemme jotain, on meidän ensin kokeiltava sitä itse.

2. Asiakas osaa oman bisneksensä paremmin kuin me.
Meidän tehtävämme on ymmärtää asiakkaamme strategiaa ja löytää sisältömarkkinoinnin keinoista parhaat sen tukemiseen.

3. Yksinkertainen on yksinkertaista.
Turha monimutkaisuus on kallista, kuluttavaa ja tylsää. Tehtävämme on säästää asiakkaamme aikaa.

4. Avoimuus on oppimista.
Puhumme ja kirjoitamme kaikesta, mikä vie ajatteluamme tai toimialaamme eteenpäin. Salaisia meillä ovat vain asiakkaidemme asiat.

5. Hehe.
Jos työ ei ole hauskaa, kannattaa tehdä jotain muuta.

x

Yrityksiä ja järjestöjä, joiden kanssa teemme nyt tai olemme edellisissä elämissämme tehneet yhteistyötä:
ABB, Ammattiliitto Suora, Apteekkariliitto, Autoliitto, Fortum, Hartwall, Helsingin Energia, Helsingin Sanomat, HSE EE, IBM, Iittala,  Inchcape (Mazda), Itella, Kemira, Kemira GrowHow, Konecranes, Kunnallisalan kehittämissäätiö, Mehiläinen, M-real, Map Suomi, Neste Oil, Nestle, Nordea Rahoitus (Käyttöluotto), Oriola, Paperinkeräys, Plus-TV, Pohjola, Pörssisäätiö, Pöyry, RAY, Ruukki, Saarioinen, Sefe – Suomen ekonomiliitto, Setec, Silja, Sonera, Suomen Asiakastieto, Suomen Messut, Suomen Posti, StoraEnso, Tallink-Silja, Unilever, Veikkaus, VTT, VVO, Wärtsilä, Yara Suomi, Yhtyneet Kuvalehdet.

Mainokset